Jaktmarker och Fiskevatten blir del av stort mediehus för jakt och fiske

Jaktmarker och Fiskevatten blir del av stort mediehus för jakt och fiske

Jaktmarker & Fiskevatten tillsammans med övriga tidningar i Jakt och Fiskejournalen Sverige AB går samman med filmmakarna Jakt är Jakt. Resultatet blir det största mediehuset i Sverige för jakt och fiske.

Jaktmarker & Fiskevatten har fram tills idag ägts av Jakt och Fiskejournalen Sverige AB, som hör till Svenska Media AB, Byggfakta Group. Nu bildas det nya bolaget 3F, Fur, Fins & Feathers tillsammans med Jakt är Jakt Scandinavia AB, som ligger bakom youtubekanalen Jakt är Jakt, samt sajten Jakt är jakt.

Det nya bolaget består av Jaktmarker och Fiskevatten, Jaktjournalen, Jakt är jakt, Fiskejournalen och Allt om Flugfiske.

– Framtiden känns spännande. Jakt är jakt är mycket duktiga på att skapa rörligt content. Detta hoppas vi kunna ta del av och på så vis erbjuda er läsare underhållande jakt- och fiskefilm, säger Per Jonson, chefredaktör, Jaktmarker & Fiskevatten.

Jakt är Jakt

Jakt är Jakt är för de allra flesta jägare synonymt med youtubekanalen med samma namn som erbjudit spännande och underhållande jaktfilmer sedan 2015 Kanalen är i särklass Sveriges största plattform för jaktfilm, med 72 100 prenumeranter. Men Jakt är jakt är så mycket mer.

– Jakt är Jakt har under de senaste åren utvecklats snabbt i syfte att skapa en community för alla jaktintresserade där vår hemsida inrymmer mängder av värdefullt material som på olika sätt berikar jaktlivet. I vårt digitala medlemskap får man del av en mängd kurser, alla våra filmer, exklusiva tävlingar och stora rabatter på prylar. Under parollen ”gear we use” har vi även lanserat en e-handel där man enkelt kan klicka hem det man behöver för jakten, säger Roger Manfredsson, VD 3F

– För er läsare kommer produkten Jaktmarker & Fiskevatten fortsätta i sin nuvarande form. Jag hoppas och tror att kompetensen som Jakt är Jakt går in med, kommer komplettera tidningen och erbjuda spännande samarbeten, säger Per Jonson.

Störst på jakt och fiske

Förutom medieverksamheten kommer 3F driva e-handel för sportfiskare på fiskejournalen.se och e-handel för jägare på jaktarjakt.se Med starka varumärken och stor bredd på utbudet, blir 3F Sveriges största mediehus för jakt och sportfiske.

3F förväntas omsätta cirka 60 miljoner under 2023 och har cirka 30 personer anställda.

 

 

Aktuellt

ANNONS ▼
Magisk kamp i mörkret

Magisk kamp i mörkret

Eva Franzéns bilder på skogshararnas kamp om maten är både suggestiva och majestätiska. Tagna på natten i ett gömsle...

Tidningen Älgjakt ute nu

Tidningen Älgjakt ute nu

Äntligen närmar sig höstens stora premiär. Älgjakt 2022 innehåller allt för den som längtar.   Vi hänger med älghundsprofilen...

Fler artiklar